Monday, April 1, 2013

the perfect life

tak semua yang kita mahukan dalam hidup akan jadi seperti yang kita impikan. tak semua yang kita dapat seperti dalam bayangan selama ini. dalam kehidupan, ada manusia yang mendapat lebih dari orang lain. dan ada juga yang kehilangan semuanya dalam sekelip mata. tak semua manusia bersyukur dengan segala kurniaNya. dan kerana itulah, ujian yang Tuhan berikan dalam bentuk kesenangan akan menentukan sama ada manusia itu mampu atau tidak menghadapinya.

perlu kita ingat, tak semua perkara yang kita lakukan can please everyone. yes. ada sesetengah rakan kita membuatkan kita bertanya-tanya, does she/he likes me? kadang-kadang we feel confuse. dan kadang-kadang, semua benda yang kita rasa kita kongsi bersama akan jadi persoalan. when the person does not react much with the subject u fuss about, then u feel something. ya, ada kawan yang sebegitu. jadi, daripada kita bersangka buruk, baik jauhkan sangat2 dari fikirkan tentang kawan kita. kan?

dalam perhubungan pun, cara kita menyayangi seseorang berbeza dengan pasangan kita. tak semestinya apa yang kita rasa dia akan rasa yang sama. pemahaman kita dan pasangan tentang sesuatu juga mungkin berbeza. beruntunglah jika kita mempunyai pandangan dan minat yang sama, tetapi berwaspadalah sebab kadang kala wujud persaingan. persaingan siapa yang lebih bagus. the ruling symptom sangat tak baik. memaafkan pasangan lebih bagus dari mewujudkan sengketa berterusan. saling support each other, will benefits both at the end. kan?


so, kesimpulannya, berfikir positif dan jauhkan perasaan hasad dengki, irihati, tak puas hati, benci membenci. senyum aja lah kan? :)

No comments: